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Imagem da linha de investigação correspondente

Direction Employment

Experimental model for youth education

Modelo experimental para educação jovem

Nome do Projeto: Direction Employment


Número do Projeto: Project Coordinator: WCIF (Bulgária)


Tipo de Projeto: EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment - Innovation and exploration


Parceiros:

CSF (Bulgária)

LGL (Lituânia)

BICERO (Eslovénia)

L-MOMO (Itália)

ICS (Irlanda)

Instituto Politécnico do Porto (Portugal)


Propósito e Objetivos: O projeto desencadeará o potencial da juventude NEET que sofre de discriminação múltipla (i.e. Roma, LGBTI, refugiados, mães solteiras, portadores de deficiência) aplicando um modelo experimental para educação jovem, baseado em pedagogia progressiva, metodologias integradas e gamificadas. Contribuirá para a promoção de valores de diversidade e inclusão no mercado de trabalho relativamente a raça/etnicidade, género e identidade de género, orientação sexual, deficiência e cidadania global e digital.


Unindo parceiros de diferentes setores - ONG, universidades e empresas - da Bulgária, Lituânia, Eslovénia, Portugal, Irlanda e Itália, países estes com historial de trabalho comprovado para a inclusão social e laboral de jovens de minorias altamente marginalizadas, o projeto irá:

. criar o modelo de ensino 4.0 DE com currículo experimental e inovador.

. testar o modelo de ensino em diferentes contextos e com diferentes grupos-alvo, cuja marginalização baseada em interseccionalidade torna o acesso ao mercado de trabalho muito difícil.

. estabelecer o modelo de sala de aula móvel para formar formadores ao nível regional.

. aplicar ferramentas integradas de avaliação de impacto social que produzirão dados comparativos, os quais demonstrarão o impacto da metodologia nos estagiários e nas suas relações próximas (família alargada, pares, etc) e nos empregadores.

. comunicar o projeto em eventos públicos anuais tais como ED/CON.


O projeto prevê 3 ciclos anuais de recrutamento, formação e monitorização de colocação pós-formação da juventude NEET, 1 grupo diverso de até 30 estagiários por país/por ano. A avaliação final será fundamentada nos seguintes indicadores-chave:

. 52% dos estagiários foram colocados;

. 75% dos estagiários reportaram mudanças no comportamento/autoavaliação;

. 55% dos empregadores dos estagiários reportaram mudanças na sua perceção da empregabilidade da juventude NEET de minorias altamente marginalizadas, o que conduz à sustentabilidade.


Coordenação do projeto no ISCAP / Investigadores envolvidos:

Name of the Project: Direction Employment


Project Number: Project Coordinator: WCIF (Bulgaria)


Type of Project: EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment - Innovation and exploration


Partners:

CSF (Bulgaria)

LGL (Lithuania)

BICERO (Slovenia)

L-MOMO (Italy)

ICS (Ireland)

Instituto Politécnico do Porto (Portugal)


Aims and Objectives: The project will unleash the potential of NEET youth, suffering from multiple discrimination (i.e. Roma, LGBTI, refugees, single mothers, disabled) by applying an experimental model for youth education, based on progressive pedagogy, integral and gamified methodologies. It will contribute to promoting the values of diversity and inclusion in the labour market concerning race/ethnicity, gender and gender identity, sexual orientation, disability, and global and digital citizenship.


By uniting partners from different sectors - NGOs, university, companies - from Bulgaria, Lithuania, Slovenia, Portugal, Ireland and Italy, who have a proven track-record of working for the social and labour market inclusion of young people from highly marginalized minorities, the project will:

. create the 4.0 DE educational model with experimental and innovative curriculum.

. test the educational model in different contexts and with different target groups, whose marginalization based on intersectionality make their access to the labour market very difficult.

. establish the mobile classroom model to training trainers at regional level.

. apply a social impact and integrated assessment tools that will produce comparative data, which will demonstrate the impact of the methodology on the trainees as well as on their close environment (extended family, peer group, etc.) and on the employers.

. Communicate the project at annual public events such as ED/CON.


The project envisions 3 annual cycles of recruitment, training, and post-training placement monitoring of the NEET youth, 1 diverse group of up to 30 trainees per country/per year. The final evaluation will be based on the following key indicators:

. 52% of the trainees have received placements;

. 75% of the trainees have reported changes in behaviour/self-assessment;

. 55% of the employers of the trainees have reported changes in their perception of the employability of NEET youth from highly marginalized minorities, which leads to sustainability.


Coordination of the project in ISCAP / Researchers involved:

Imagem da linha de investigação correspondente
Fotografia investigador

Anabela Mesquita

Fotografia investigador

Paulino Silva

Fotografia investigador

Luciana Oliveira

Fotografia investigador

Maria José Angélico

Fotografia investigador

Adriana Oliveira

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