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Book

Livro

Rua, O. L. (2022). Creativity and Business Innovation (Volume I). Matosinhos: CEOS Edições. ISBN 978-989-53631-2-4. https://doi.org/10.56002/ceos.0072b

Imagem da linha de investigação correspondente

Creativity and Business Innovation (Volume I)

Orlando Lima Rua, Center for Organisational and Social Studies (CEOS.PP)

Keywords:

Palavras-chave:

Creativity, Innovation, Digital Business; Digital Economy

Criatividade, Inovação, Negócio Digital, Economia Digital

Date 2022


Abstract

The bachelor's degree in Creativity and Business Innovation is a joint study programme offered by the Polytechnic of Porto (P.PORTO), through the Porto School of Accounting and Administration (ISCAP), Vilnius Kolegija - University of Applied Sciences (VIKO), from Lithuania and the Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences (EUAS), from Estonia.

This is a pioneer degree in the context of Portuguese higher education, taught in English. Due to its innovative character, it responds to the new paradigms that higher education institutions (HEI) will have to face. With innovative syllabus, teaching/learning methodologies and assessment methods it develops new paths for higher education programmes.

To conclude this degree, students must develop and present a Final Thesis (Project). Thus, the present book compiles, in the form of chapters, some of the work presented by the students during the academic years of 2020/21 and 2021/22. They have been organised in the form of volumes, being the first volume presented (Volume I).

The objectives of this book are


(1) to allow students of this bachelor's degree to develop and consolidate knowledge in the various disciplinary areas of Management,

(2) to support students in finalising their Final Thesis (Project), and, finally,

(3) to promote the transfer of knowledge from Academia to Society.


The organizer and the authors of the chapters are grateful for the support of the entrepreneurship and innovation research line of the Center for Organisational and Social Studies of Polytechnic of Porto (CEOS.PP).


Citation

Rua, O. L. (2022). Creativity and Business Innovation (Volume I). Matosinhos: CEOS Edições

Creativity and Business Innovation(vol I)
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Data 2022


Resumo

A licenciatura em Criatividade e Inovação Empresarial é um programa de estudos conjunto do Politécnico do Porto (P.PORTO), através do Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP), da Vilnius Kolegija - University of Applied Sciences (VIKO), da Lituânia, e da Estonian Entrepreneurship University of Applied Sciences (EUAS), da Estónia.

Este é um curso pioneiro no contexto do ensino superior português, leccionado em inglês. Pelo seu carácter inovador, responde aos novos paradigmas que as instituições de ensino superior (IES) terão de enfrentar. Com conteúdos programáticos, metodologias de ensino/aprendizagem e métodos de avaliação inovadores, desenvolve novos caminhos para os programas de ensino superior.

Para concluir este grau, os alunos devem desenvolver e apresentar uma Tese Final (Projeto). Assim, o presente livro compila, sob a forma de capítulos, alguns dos trabalhos apresentados pelos alunos durante o ano letivo de 2021/22. Estes foram organizados sob a forma de volumes, sendo este o terceiro volume (Volume III).

Os objectivos deste livro são


(1) permitir aos alunos desta licenciatura desenvolver e consolidar conhecimentos nas várias áreas disciplinares da Gestão,

(2) apoiar os alunos na finalização da sua Tese Final (Projeto), e, finalmente,

(3) promover a transferência de conhecimentos da Academia para a Sociedade.


O organizador e os autores dos capítulos agradecem o apoio da linha de investigação em empreendedorismo e inovação do Centro de Estudos Organizacionais e Sociais do Politécnico do Porto (CEOS.PP).


Citação

Rua, O. L. (2022). Creativity and Business Innovation (Volume I). Matosinhos: CEOS Edições

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