Digital Strategies for Marketing and Communication
Estratégias Digitais para o Marketing e a Comunicação
OVERVIEW
This research line has as main objective the articulation of the marketing with the needs and challenges of the digitalization.
Esta linha de investigação tem como principal objetivo articular o marketing com as necessidades e os desafios da digitalização.
The Digital Marketing research line brings together researchers with different theoretical and methodological training, who cross areas such as digital marketing, e-commerce, marketing, digital communication, social networks and new social challenges in the digital world.
The influence of Digital Marketing on the competitiveness of the companies and the potential of solutions that provide answers to the demands and emerging challenges of digitalization.
This scope of research aims to:
| To analyze digital communication phenomena developed by companies and institutions;
| To analyze specific social phenomena, such as social networks, new consumers, new types and formats of digital .Content and their relationship with new business models, consumption models and brand communication models;
| To study e-commerce practices that promote the development of brands and companies;
| To study the best digital marketing practices at the service of brands and companies.
General Objectives:
| To promote and implement research and development programs and projects in the area of Digital Marketing, hosting namely Master and Ph.D. students;
| To collaborate actively with the business fabric for the transference of knowledge;
| To embrace challenges and answer to specific problems of the business fabric.
A linha de investigação em Marketing Digital junta investigadores com diferentes formações teóricas e metodológicas, que cruzam áreas como o marketing digital, o e-commerce, o marketing, a comunicação digital, redes sociais e novos desafios societais no mundo digital.
A sua influência na competitividade das empresas e o potencial de soluções que proporcionam na resposta às exigências e desafios emergentes da digitalização.
São ainda objetivos desta linha:
| Analisar fenómenos de comunicação digital desenvolvidos por empresas e instituições;
| Analisar fenómenos societais específicos, como as redes sociais, os novos consumidores, os novos tipos e formatos de conteúdos digitais e a sua relação com novos modelos de negócio, de consumo e de comunicação das marcas;
| Estudar as práticas de e-commerce que promovam o desenvolvimento das marcas e das empresas;
| Estudar as melhores práticas de marketing digital ao serviço das marcas e das empresas.
Objetivos gerais:
| Promover e implementar programas e projetos de Investigação e desenvolvimento na área do Marketing Digital, acolhendo nomeadamente mestrandos e doutorandos;
| Colaborar ativamente com o tecido empresarial para a transferência de conhecimento;
| Acolher desafios e dar resposta a problemas concretos do tecido empresarial.
PROJECTS
TEAM