Communication and Languages in Organizational Environments
Comunicação e Línguas em Ambientes Organizacionais
OVERVIEW
Working closely with organizational environments, CLOE strives to identify and understand its language and communication issues. Its members carry out research in order to develop suitable and customized solutions and tools to optimize organizational language and communication abilities.
A CLOE trabalha em estreita colaboração com os ambientes organizacionais, de forma a identificar problemas de uso da língua e de comunicação, e os seus membros desenvolvem investigação para criar soluções adequadas e personalizadas para que as organizações otimizem competências linguísticas e comunicativas.
The adaptability, interoperability, accuracy and (inter)linguistic quality of the contents and communication processes are strategic and determinant factors for the success or failure of a given product or service and for the maintenance of its reputation and credibility in an increasingly internationalised, competitive and demanding market. Therefore, the linguistic and communicative dimensions are decisive factors for internationalization and success in the digital economy.
Within this framework, CLOE – Communication and Language for Organizational Environments – is a research line characterized by its broad scope: Language and Communication from various theoretical approaches and their application.
Interdisciplinarity in CLOE covers seven main areas: business and technical communication, digital communication, digital rhetorics, organizational communication, public relations, terminology and translation studies.
CLOE is embedded in UELCE – Unidade de Estudos em Línguas, Comunicação e Educação, one of the three research units of CEOS.PP and organizes regularly national and international conferences, workshops, training courses and hosts visiting fellows and master and PhD students who work in one of the core research areas.
A adequação, precisão e qualidade linguística dos conteúdos e dos processos comunicativos constitui um elemento estratégico determinante do sucesso ou do insucesso de um dado produto ou serviço e da manutenção da sua reputação e credibilidade num mercado crescentemente internacionalizado, competitivo e exigente. Por esta razão, as dimensões linguísticas e comunicativas são fatores decisivos para a internacionalização e sucesso da economia digital.
Neste contexto, a CLOE – Comunicação, e Línguas para Ambientes Organizacionais – apresenta-se como uma linha de investigação de largo espetro: Línguas e Comunicação com abordagens teóricas e aplicações diversas.
A interdisciplinaridade na CLOE cobre, assim, sete áreas principais: comunicação digital, comunicação organizacional, comunicação técnica e empresarial, estudos de tradução, terminologia, relações públicas, retórica digital.
Esta linha de investigação faz, ainda, parte da UELCE – Unidade de Estudos em Línguas, Comunicação e Educação -, uma das três unidades de investigação do CEOS.PP e organiza regularmente conferências nacionais e internacionais, workshops e cursos de formação. Além disso, acolhe vários investigadores visitantes e estudantes de mestrado e doutoramento que desenvolvem investigação nas suas áreas principais.
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